UBA Belgium en WE MEDIA geven adverteerders meer inzicht in Digital Ad Trust met Media Trust Guide

5 dec. 2022

Sinds 2019 is Digital Ad Trust (DAT) als label voor betrouwbare, Belgische websites beschikbaar. Nu gaan initiatiefnemers UBA en WE MEDIA nog een stapje verder. Een Media Trust Guide gaat dieper in op de criteria en biedt adverteerders die nood hebben aan een vertrouwde digitale marktstandaard een stappenplan om de kwaliteit van hun digitale advertenties te verzekeren.

UBA en WE MEDIA namen in 2019 het initiatief om een label in het leven te roepen. Digital Ad Trust (DAT) wilde op basis van criteria als gebruiksvriendelijkheid, viewability, brand safety en transparante gegevensbescherming aangeven welke lokale websites betrouwbaar zijn, op basis van een audit van fma Belgium.

Dat het thema actueler dan ooit is, blijkt onder andere uit een recente studie van IAB Europe, waaruit blijkt dat brand safety en viewability de belangrijkste issues in digital advertising zijn.

Om adverteerders te helpen zicht te krijgen op de criteria achter DAT en de mogelijkheden die ze zelf hebben om website(s) te laten auditen, lanceren UBA en WE MEDIA nu de Media Trust Guide. Naast de criteria reikt die geïnteresseerde adverteerders en mediabureaus een stappenplan aan. Dat helpt om enerzijds betrouwbare mediapartners te identificeren en anderzijds het DAT universum uit te breiden.

Lees meer op de website van UBA Belgium.

Tags: