Expeditie Sterk Mensenwerk - Kick-Off (nieuwe datum o.v.)

Ben jij coördinator of leidinggevende van een team van professionals in een ledenorganisatie of platform? In dit traject wissel je uit en krijg je handvaten rond het aansturen en ontwikkelen van medewerkers. We doen dit vanuit, maar voorbij, de dagelijkse personeelsissues. Voor een sterke werking van je ledenvereniging of community.

Je leden of sector helpen dat is mensenwerk

De professionals in een ledenorganisatie, platform of community zijn cruciale schakels om je leden of sector toekomstgericht en goed te ondersteunen. 

Medewerkers aansturen, permanent ontwikkelen, opleiden, misschien zelfs heroriënteren of coachen om nieuwe wegen te nemen, vacatures opmaken, aanwerven en inwerken, ... zijn taken van jou als leidinggevende of teamverantwoordelijke.

We noemen dit vaak de 'personeelszaken' of je taken op vlak van HR. Maar deze staan uiteraard niet los van de totale werking naar de leden. Integendeel. Het is een van de verschillende rollen die je als directeur of coördinator opneemt. De bijzondere setting van werken met leden is daarbij een extra uitdaging.

'Werken aan je eigen werk' en meewerken aan iets 'groter' in een BSAE Expeditie

Een BSAE Expeditie dat is een traject van een 4-tal sessies samen met andere professionals in een ledenorganisatie. Door de bottom-up aanpak vanuit de vragen die spelen in jouw organisatie is alles heel concreet. Zo'n expeditie is ook geen tijdverlies, want je 'werkt aan eigen werk'. Je kan je uitdagingen voorleggen, maar ook je expertise delen.

Er is veel doelgerichte uitwisseling met de andere deelnemers (uit diverse sectoren). En we bieden regelmatig een inspirerende en inzichtgevende insteek van een expert. 

Én je werkt vanop de eerste rij mee aan tools en instrumenten over 'mensenwerk in ledenorganisaties'. Dynamische ontwikkelingsplannen, inspirerende modellen of handige checklisten voor verenigingsmanagers en verenigingsprofessionals bij BSAE. Samen tonen we de maatschappelijk waarde van professionals in ledenorganisaties: Horizontaal. Verbindingsprofessionals die aan toekomst werken. 

We werken samen voor enkele sessies met CenSE in het kader van Blikopener. Onder de noemer Blikopener stellen Vlaamse Hogescholen met steun van VLAIO hun kennis en expertise berichtbaar aan de praktijk. CenSE (Center for Sustainable Entrepreneurship) en Bart Henssen van Odisee brengen hun kennis in op vlak van o.a. talent, duurzaam HRM, competenties, eigenaarschap, ... (specifieke thema's worden met de deelnemers gekozen).

Kick-off Expeditie najaar 2020 op woensdag 7 oktober (o.v.) 

We starten op woensdag 7 oktober in Gent.

  • Welkom om 9u30.
  • We gaan de hele dag aan de slag tot 15u30.

De kick-off op 10 september gaat door in Gent in de Zebrastraat (Zebrastraat 32 in 9000 Gent).
De Zebrastraat is een unieke plek waar wonen, cultuur en bedrijfs- of academische evenementen mekaar ontmoeten. We zorgen voor een luchtige en ruime vergaderruimte om met respect voor de corona-regels op een aangename manier de expeditie te starten.
 

In het najaar (oktober-december) plannen we, naast de kick-off nog 3 bijeenkomsten van deze expeditie. 2 van een halve dag en een van een hele dag. We voorzien een mix van fysieke bijeenkomsten (in/rond Gent) en online sessies. 
Wanneer omwille van de corona-maatregels aangewezen, zal de expeditie online doorgaan.

Deelname aan de expeditie betekent actieve inbreng en medewerking aan het volledige traject en de 4 momenten.

Online kennismaking en verkenningsmoment eind september

Interesse? Maar nog vragen? 

We starten met een online kennismaking- en introductiemoment van een halve dag, voorafgaand aan de kick-off.

  • woensdag 23 september van 9u30 tot 11u00.
  • dindag 29 september van 13u30 tot 15u00

Geef bij interesse via het formulier (link hieronder) zeker je voorkeur mee. Of stuur voor deelname aan de verkenningsmoment een mailtje naar david@bsae.be. We houden je op de hoogte van de praktische zaken (vergaderlink en agenda).

Wat moet je nog weten?

  • ​Deelname aan deze BSAE Expeditie is gratis. Maar heeft een waarde van 750 euro. Een unieke kans dus. Enkel voor BSAE - leden (Nog geen lid?)
  • Tijdens de expeditie gebruiken we ook een gedeeld digitaal platform om tijdens de sessies (en tussendoor) uit te wisselen, de input rond de opdrachten te vatten en samen kennis vast te leggen en te ontwikkelen. We zetten ook actief in op het permanent delen van de inzichten. En wie weet is de aanpak van het expeditie-format inspirerend om in je eigen organisatie mee aan de slag te gaan.
  • De expeditie richt zich naar leidinggevenden, teamverantwoordelijken van kleine(re) en middelgrote ledenorganisaties of platformen. Zowel uit socio-economische of socio-culturele sector- of beroepsorganisaties, in de zorg of vrijetijdssector, of charities. De mix van sectoren waar de deelnemers actief zijn is een van de unieke troeven van BSAEDe expeditie richt zich niet op specifieke HR-verantwoordelijken of -profielen van hele grote sectororganisaties of -federaties.
  • David Nassen, Community Facilitator van BSAE, faciliteert de sessies. We nodigen ook experten of praktijksprekers tijdens de sessies. En noteer : we geven samen jullie als deelnemers de expeditie vorm.
  • Deze expeditie wordt gerealiseerd met de steun van 2Mpact, structurele partner van BSAE

Dit zeiden deelnemers aan eerdere BSAE Expedities

Was een zeer inspirerende sessie. Door uit de eigen "bubble" te stappen en naar de cases van anderen actief te luisteren en feedback te geven verruimt je inzicht op je eigen case. Verrassend :-) Er was een zeer goede open vibe gisteren. (deelneemster BSAE Expeditie Slimme Kennisnetwerken).

Deelnemers aan de BSAE Expeditie Legacy & Congressen 'scoorden' 6,5 op 7 op de stelling 'Was de expeditie nuttig?'

Ik vond dit traject helder en goed gebracht. Zeker om in corona-tijden dit zo participatief te brengen vond ik zeer sterk. (deelnemer Expeditie Legacy & Congressen)

Dit is iets voor mij! Ik doe mee en schrijf in:

Schrijf je nu in en geef kort je motivatie weer. Deelname is gratis (t.w.v. 750 euro) en voor BSAE-leden.
We contacteren je voor een korte intake om de wederzijds verwachtingen helder te maken.

Inschrijven

Heb je nog vragen? Wil vooraf even aftoetsen? Neem gerust contact via david@bsae.be en we bellen even met mekaar.