Over 'Interne communicatie': binnen teams van verenigingsprofessionals (E-Workshop)

'Interne communicatie': binnen teams van verenigingsprofessionals (E-Workshop)

De focus van de workshop ligt op interne communicatie van ledenorganisaties en meer bepaald binnen een team van verenigingsprofessionals (eventueel uitgebreid naar de groep van actieve bestuurders).

We houden rekening met de eigenheid hiervan: hele kleine teams met medewerkers met verschillende rollen (administratie, communicatie, ...) of grote(re) teams met departementen, afstemming tussen experten/staf, secretariaat en communicatie- of eventmedewerkers, teams met medewerkers van het eerste uur en (jonge) nieuwkomers, de communicatielijnen naar actieve bestuurders, ...

Op maat van teams van verenigingsprofessionals

We spelen in op concrete issues eigen aan een team van professionals in een ledenvereniging, zoals kenniswerkers, de relatie tussen inhoudelijke medewerkers (experten/staf) en event- of communicatiemedewerkers, de relatie secretariaat en dienstverlening, ... Door het interactieve opzet kunnen we aandacht hebben voor specifieke elementen zoals hele kleine teams, teams met medewerkers van het eerste uur en nieuwkomers, grote(re) teams met departementen of eventuele medewerkers 'op afstand' in afdelingen of actief op het terrein bij leden.

Zowel in tijden van telewerk als 'op kantoor' cruciaal

Deze workshop is geen (technische) workshop over het gebruik van digitale tools voor telewerk. We hebben wel aandacht over de achterliggende interne communicatieprocessen.

Wat zal aan bod komen?

  • Hoe bepaal je doelstellingen van interne communicatie?
  • Is het belangrijk om (interne) doelgroepen af te bakenen? En hoe begin je hieraan?
  • Welke soorten informatie bestaan er binnen een organisatie en via welke kanalen communiceer je ze het best?
  • Hoe pak je communicatie bij veranderingen aan?
  • Praktisch stappenplan om de aanpak van interne communicatie binnen je ledenorganisatie te verbeteren.

Lesgever Jeroen Naudts stemt de workshop specifiek af op de context van ledenverenigingen. Er wordt tijd gemaakt om in te gaan op jullie specifieke vragen en cases.

Jeroen Naudts is zelfstandig adviseur strategische communicatie. Daarnaast is hij lector communicatiemanagement aan de Arteveldehogeschool.

Praktisch

Wanneer?  Donderdagvoormiddag 27 mei 2021, van 09u30 tot 12u30

Waar? ONLINE via ZOOM. Als je bent ingeschreven ontvang je een week vooraf een link voor de sessie.

Prijzen?

Dit is iets voor mij! Ik doe mee en schrijf me nu in:

  • 200 euro
  • 170  euro voor leden BSAE en collega's

Prijzen excl. BTW. Kosteloos annuleren kan tot 5 dagen voor de sessie. Of je kan je laten vervangen door een collega.

Afbeelding door studiogstock - nl.freepik.com

Inschrijven

U kunt zich nog inschrijven. Komt u ook?

Ja, ik wil me inschrijven

Prijzen

Ticket Prijs
BSAE-leden en collega's € 170,00
niet-BSAE-leden € 200,00

Prijzen exclusief 21% btw.

Problemen om te registreren? Mail josefien@bsae.be.