Nieuwe campagne Go Electro wil jongeren warm maken voor de elektrosector

21 apr. 2023

De Go-electro-campagne werd ontwikkeld door Volta en is gedragen door heel de elektrosector waaronder ook Nelectra wil meer jongeren aanzetten tot een studiekeuze waarbij ze concreet kunnen bijdragen aan een beter klimaat. Via publicaties en video’s op sociale media, worden de jongeren verwezen naar de website go-electro.be waar ze een hoop aan informatie vinden over welke beroepen en opleidingen er mogelijk zijn.

go electroKiezen voor een opleiding in de elektrotechniek is kiezen voor het klimaat

Volta, Kruispunt van elektrotechniek, lanceert vandaag de Go-electro-campagne om nog meer jongeren aan te zetten tot een studiekeuze waarbij ze concreet kunnen bijdragen aan een beter klimaat.

Via publicaties en video’s op sociale media, worden de jongeren verwezen naar de website go-electro.be waar ze een hoop aan informatie vinden over welke beroepen en opleidingen er mogelijk zijn.

Volta, de paritaire sectororganisatie, vertegenwoordigt meer dan 5.500 bedrijven en 50.000 werknemers. De sector kent een sterke groei, elektriciteit is steeds meer de belangrijkste energiedrager. Wind- en zonne-energie worden omgezet in elektriciteit en gebruikt in talloze toepassingen waaronder elektrische auto’s.

Als we de klimaatdoelstellingen willen halen dan hebben we vele handen nodig om dit te realiseren. Laadpalen, warmtepompen, zonnepanelen, thuisbatterijen, enz, … moeten correct gedimensioneerd, intelligent aangestuurd en uiteindelijk  ook geïnstalleerd worden. Heel wat veelzijdige jongeren kiezen terecht voor een opleiding in de elektrotechniek. Deze
opleidingen leiden tot een brede waaier aan attractieve beroepen waar hoofd en handen hun gading vinden. Vele van die beroepen zijn ook perfect geschikt voor mannelijke en vrouwelijke kandidaten.

De campagne Go-electro wordt mee ondersteund door Eloya, Nelectra, FEE, Techlink, ACV-CSC, ABVV en MWB.