BSAE Ledencases

Welkom bij de BSAE Ledencases

Elke dag opnieuw zetten ledenorganisaties en verenigingsprofessionals zich in voor hun leden. Zij ontzorgen hun leden, zorgen voor belangenbehartiging, opleiding, inspiratie, info, innovatie, … Deze organisaties maken het verschil voor hun leden. Lanceerde jouw organisatie een bijzondere campagne, maakten jullie een verandering door, hebben jullie iets teweeggebracht in de sector, jullie leden op een speciale manier in de bloemetjes gezet, een bijzondere samenwerking opgezet, … ? Laat het weten aan BSAE en de verenigingsprofessionals door je cases te delen. Deze berichten komen ook in de ledennieuwsbrief en de brede communicatiemails (3500 ontvangers).

  1. news1
    15 jun. 2024

    Bouwunie voerde verkiezingsenquête uit onder haar leden.

    Wat blijkt? Bouwondernemers laten vooral hun slaap door te veel administratieve rompslomp, te veel regeltjes en een gebrek aan personeel.

    Zo weet Bouworde nog beter wat leeft bij bouwondernemers. Dat helpt hen om hun belangen nog beter te verdedigen.

    Lees meer over "Bouwunie voerde verkiezingsenquête uit onder haar leden."

  2. news1
    13 jun. 2024

    Embuild beloont maatschappelijk engagement

    Embuild blaast de Aedificas Awards nieuw leven in. Via zijn stichting Embuild Foundation wil Embuild zijn leden warm maken voor maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO). 'We willen het maatschappelijk engagement van onze bouw- en installatiebedrijven in de kijker zetten,' legt Embuild-CEO Niko Demeester uit.

    Sinds 2011 worden bouw- en installatiebedrijven die MVO-projecten hebben in de bloemetjes gezet via de stichting Aedificas.

    Lees meer over "Embuild beloont maatschappelijk engagement"

  3. news1
    6 jun. 2024

    Energiedeskundigen trekken aan alarmbel rond EPC- en EPB- regels

    De regels voor EPC- en EPB-attesten zijn zo complex dat het onwerkbaar is. Met die boodschap trekt het Overlegplatform voor Energiedeskundigen (OVED) in een open brief aan de alarmbel. OVED vraagt aan de toekomstige beleidsmakers aandacht voor een grondige vereenvoudiging van de contraproductieve aspecten in de EPC en  EPB regelgeving.

    Lees meer over "Energiedeskundigen trekken aan alarmbel rond EPC- en EPB- regels"

  4. news1
    15 mei 2024

    BBOT vergroot zichtbaarheid van sector door lichtkruis

    BBOT-UPBTO is de Belgische Beroepsvereniging voor Orthopedische Technologieën in België. Om de zichtbaarheid van haar leden te promoten biedt BBOT haar leden nu de mogelijkheid om een orthopedisch lichtkruis te installeren aan hun bedrijf.

    Lees meer over "BBOT vergroot zichtbaarheid van sector door lichtkruis"

  5. news1
    10 mei 2024

    Arteveldehogeschool en Comeos lanceren resultaten 5e SMI Barometer

    Bijna negen op de tien meisjes tussen 16 en 24 jaar gebruiken elke dag Instagram. Dat is een van de hoofdbevindingen van het onderzoek gevoerd door Arteveldehogeschool in samenwerking met Comeos. Tegelijk maken steeds meer Belgen zich zorgen over hun omgang met sociale media.

    Lees meer over "Arteveldehogeschool en Comeos lanceren resultaten 5e SMI Barometer"

  6. news1
    6 mei 2024

    ETION zet zich in voor Kom op tegen Kanker met een groep Vélopreneurs

    Etion, het forum voor geëngageerd ondernemen, biedt haar leden ook belevingstrips aan. Een ervan is de Col op met Kom op tegen Kanker in augustus 2024.

    Lees meer over "ETION zet zich in voor Kom op tegen Kanker met een groep Vélopreneurs"

    Tags:
  7. news1
    29 apr. 2024

    Architectenverenigingen lanceren samen Verkiezingsmemorandum

    NAV (Netwerk Architecten Vlaanderen), de Orde van Architecten en bva (Beroepsvereniging voor architecten) lanceerden samen hun actieplan. Van een beter vergunningsbeleid tot meer bescherming van de consument: NAV roept samen met alle andere Belgische architectenorganisaties in een actieplan op tot eerlijke, efficiënte en toekomstbestendige regelgeving voor onze sector.

    Lees meer over "Architectenverenigingen lanceren samen Verkiezingsmemorandum"

  8. news1
    19 apr. 2024

    "Winkelhiers zijn cruciaal voor onze economie" - campagne door UNIZO

    Winkelhiers zorgen voor diversiteit in jouw dorpskern. Zij zorgen met hun persoonlijke aanpak, hun uniek product of hun originele winkel dat winkelen aantrekkelijk blijft in deze wereld met een overvol online en offline aanbod. Net daarom wil UNIZO de winkelhiers in de bloemetjes zetten.

    Lees meer over ""Winkelhiers zijn cruciaal voor onze economie" - campagne door UNIZO"

  9. news1
    19 apr. 2024

    OVED brengt verschillende opleidingsinstellingen rond de tafel over EPC-examen

    OVED was en is nog steeds geen voorstander van een periodiek centraal examen, omdat het niet de juiste manier is om fraude of onkunde aan te pakken. Als er dan toch een examen komt, pleiten we voor een haalbaar, open boek examen dat afgestemd is op de dagelijkse praktijk.

    Lees meer over "OVED brengt verschillende opleidingsinstellingen rond de tafel over EPC-examen"

    Tags:
  10. news1
    18 apr. 2024

    CIB voelt verschillende politieke kopstukken in Vastgoedflitsen aan de tand over hun toekomstplannen rond wonen.

    Veel (jonge) kiezers vragen zich af of ze straks nog een woning vinden. Politieke partijen beseffen dit en spelen hier graag op in richting de verkiezingen. Waar willen zij naartoe met onze woningmarkt? De komende weken voelt CIB, vertegenwoordiger van de Vlaamse Vastgoedsector, de verschillende politieke kopstukken in Vastgoedflitsen aan de tand over hun toekomstplannen rond wonen.

    Lees meer over "CIB voelt verschillende politieke kopstukken in Vastgoedflitsen aan de tand over hun toekomstplannen rond wonen."

  11. news1
    26 mrt. 2024

    HERW!N zet beweegredenen nieuwe professionals in de sector in de kijker

    Twee keer per jaar brengt HERW!N mensen die nieuw zijn in de sector samen. Tijdens ‘Op de koffie bij HERW!N dompelen ze hen onder in sociaal-circulair ondernemen, het beleidskader en laten ze hen kennis maken met andere ondernemers. Op die bijeenkomsten horen ze telkens opnieuw de mooie beweegredenen waarom mensen de overstap maken naar hun sector. Door deze te delen inspireren ze ook anderen.

    Lees meer over "HERW!N zet beweegredenen nieuwe professionals in de sector in de kijker"

  12. news1
    22 mrt. 2024

    Digital Benchmark 2023, een samenwerking tussen UMA (United Media Agencies) en UBA (United Brands Association)

    Het rapport "Digital Benchmark 2023", een samenwerking tussen UMA (United Media Agencies) en UBA (United Brands Association), analyseert de netto mediabestedingen in België. De groei van digitale media was verwacht, maar de opvallende stijging van video, vooral in lokale media, trekt de aandacht. Van alle digitale kanalen trekt social advertising de meeste mediabestedingen aan in België.

    Lees meer over "Digital Benchmark 2023, een samenwerking tussen UMA (United Media Agencies) en UBA (United Brands Association)"